במהלך המהומות: צעיר יהודי נורה ונהרג בקזחסטן

אבי יעקב No Comments on במהלך המהומות: צעיר יהודי נורה ונהרג בקזחסטן

יהודי תושב אשדוד לשעבר, לבן קוג'יאשוילי, התגורר עם הוריו בשנים האחרונות בקזחסטן, נורה למוות במהומות בעיר מגוריו, אלמטי | קרוב משפחתו סיפר שהיה בדרכו לעבודה – ונפגע מירי מבלי שהשתתף בהפגנות שמסעירות את המדינה בשבועות האחרונים

המהומות בקזחסטן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לבן קוג'יאשוילי, אזרח ישראלי בן 21, נהרג אמש מירי במהומות האלימות בעיר אלמטי העיר הגדולה בקזחסטן – כך נמסר ממשרד החוץ. קוג'יאשוילי למד רפואה והתגורר בשנים האחרונות במדינה יחד עם משפחתו, והותיר אחריו אישה ותינוק בן שמונה חודשים.

המנוח עבר יחד עם הוריו לקזחסטן מהעיר אשדוד בשנת 2018, שם הקימו עסקי נדל"ן. משפחתו של קוג'יאשוילי סיפרו כי הוא יצא לפני תחילת העוצר בעיר אלמטי. לדבריהם, הוא לא השתתף בהפגנות ונקלע לירי.

ממשרד החוץ נמסר כי הוא עומד בקשר עם משפחתו של קוג'יאשוילי כדי לסייע בהעברת גופתו לקבורה בארץ. שלשום פרסם משרד החוץ הודעה לישראלים השוהים בקזחסטן וקרא למי ששוקל להגיע למדינה להימנע מביקורים לא-חיוניים שם.

"לאזרחים ישראלים השוהים במדינה אנו ממליצים להימנע מהגעה למוקדים של התכנסויות המוניות, להגביל את תנועותיהם ונסיעותיהם, כולל מעבר לעבודה מהבית במידת האפשר ולפעול לפי הנחיות הממשלה וכוחות הביטחון. יש לעקוב אחרי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים", מסר משרד החוץ לפני שלושה ימים.

ההפגנות בקזחסטן פרצו ביום ראשון האחרון. המחאות חסרות התקדים, שהתרחשו בניגוד לחוק הקזחי, פרצו על-רקע עלייה חדה במחירי הדלק, אך הפכו במהרה למחאות בעלות סממנים פוליטיים שמכוונות בעיקרן נגד הנשיא לשעבר נורסולטן נזרבייב בן ה-81, שממשיך להחזיק בהשפעה אדירה על השלטון בבירה נורסולטן.

נורסולטן נזרבייב  התפטר מתפקידו בעקבות המהומות ובמקומו מונה לתפקיד נשיא קזחסטן קסים-ג'ומרט טוקאייב שהודיע אתמול כי על רקע המחאות כי המדינה תנקוט ביד קשה כלפי המוחים וכי הצבא קיבל הוראה לירות במפגינים על מנת להרוג על מנת לדכא את ההפגנות האלימות.

משרד החוץ, באמצעות המחלקה לישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי ושגרירות ישראל בקזחסטן, עומד בקשר עם הוריו הנמצאים בקזחסטן ומשפחתו בארץ, ומסייע בהעברת הגופה לקבורה בישראל.



0 תגובות